اثرات سلامتی بخش آلگومد
29
ژانویه

مروری کوتاه بر اثرات سلامتی بخش آلگومد

در بسیاری از گردهمایی های متخصصان تغذیه در جهان، آلگومد (نوعی جلبک ساکن آبهای شیرین) به دلیل دارا بودن خواص سلامتی بخش منحصربفرد (مانند کاهش وزن و کمک به درمان کبد چرب) توجهات زیادی را بخود جلب کرده است. این جلبک حاوی املاح، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و سایر ترکیبات مفید و مورد نیاز برای سلامتی شماست. آلگومد یکی از منابع مهم ویتامین B12 است که در غذاهای گیاهی بسیار کمیاب است. ترکیبات مغذی و مفید منحصربفرد آلگومد، آنرا به بهترین گزینه متخصصان تغذیه برای تقویت سیستم ایمنی و قدرت آنتی اکسیدانی بدن تبدیل کرده است.

با افزایش روز افزون سموم و آلاینده ها در محیط زیستمان، آلگومد یک راه ساده برای در امان ماندن از آسیب های این ترکیبات به شما پیشنهاد می کند. مطالعات بالینی متعدد نشان داده که افرادی که بطور منظم آلگومد مصرف می کنند دارای غلظت سموم بسیار کمتری در بدن بوده و سیستم ایمنی بسیار قوی تری دارند. یک مطالعه برروی مادران شیرده نشان داد که با مصرف آلگومد، غلظت سم دی اکسین در شیر آنها بسیار کاهش یافته و همچنین میزان سلول های سیستم ایمنی بدن به شیر ترشح می شوند افزایش یافته است که موجب تقویت سیستم ایمنی نوزاد گردید.
آلگومد همچین اثرات مثبتی را برروی افرادی که دارای فشار خون بالا هستند نشان داده است. مطالعات بالینی انجام شده برروی تعدادی از بیمارانی که از فشار خون رنج می بردند نشان داد که مصرف آلگومد موجب کاهش کلسترول، کاهش چربی خون و کاهش فشار خون در این افراد می گردد.
مطالعات دیگر اثرات مفید آلگومد را برروی افرادی که مبتلا به بیماریهای التهابی مزمن مانند فیبرومیالژیا و سندروم روده تحریک پذیر بودند اثبات کرد. مصرف آلگومد در این افراد موجب کاهش شدت درد و کاهش تعداد نقاط حساس و تسریع روند بهبودی آنها شد.
مطالعات صورت گرفته برروی افراد مبتلا به دیابت نشان داده که آلگومد موجب کاهش قند خون (Hb A1C) و جلوگیری از پیشرفت این بیماری می گردد. مصرف روزانه آلگومد در افراد مورد مطالعه نشان داد سطح کلسترول و تری گلیسیرید (چربی) خون و نیز وزن افراد نیز کاهش چشمگیری داشت. این اثرات در حالی است که آلگومد عوارض جانبی معمول داروهای کاهش دهنده قند خون را نداشته و ایجاد حساسیت یا سمیت نمی کند.
آلگومد حاوی پودر خالص جلبک کلرلا ولگاریس است که در بزرگترین و پیشرفته ترین سیستم بسته کشت جلبک جهان در آلمان کشت و تولید می شود. محصول تولید شده در این سیستم کشت که فتوبایوراکتور نام دارد کاملا خالص، طبیعی و فاقد هرگونه آلودگی بوده و بالاترین استاندارد های کیفی اروپا را دریافت کرده است.
خواص بسیار مفید و موثر آلگومد باعث شده تا در بهبود و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله: اختلالات متابولیسمی (دیابت و کبد چرب، قند خون بالا، کلسترول بالا و …)، مشکلات قلبی عروقی، مشکلات سیستم ایمنی و بیماری‌های التهابی مزمن نقش بسزایی ایفا کند.