21
ژانویه

آلگومد و تاثیر آن بر ورزشکاران

ریز جلبک‌ها اولین موجودات زنده فتوسنتز کننده در کره زمین هستند که در آب‌های شیرین رشد می‌کند. آلگومد یکی از شناخته شده ترین گونه جلبک‌هاست که از لحاظ ساختاری بسیار شبیه به گیاهان است. آلگومد پودر خالص جلبک کلرلا ولگاریس است که در بزرگترین سیستم کشت بسته جهان (فتوبیوراکتور) در آلمان تولید شده و به واسطه‌ی محتوای بالای پروتئین (آمینواسید)، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای چرب غیر اشباع به عنوان ماده‌ای که اکثر ترکیبات ضروری بدن را یکجا تأمین می‌کند شناخته شده است. تحقیقات اخیر برخی از خواص آلگومد از جمله: افزایش جذب اکسیژن، افزایش قدرت استقامت هوازی، نقش حفاظتی از کبد، کاهش فشارخون، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از گرفتگی عروق، خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریال، آنتی دیابتیک، ضد التهابی، آنتی هایپرگلایسمیک و اثرات ضد ویروسی آن را اثبات کرده است.

آلگومد به دلیل ارزش تغذیه‌ای بسیار بالا یکی از مکمل‌های بسیار پرطرفدار بین ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور است. ارزش تغذیه‌ای این جلبک با چهل ماده مغذی، امگا ۳ و شصت و چهار درصد پروتئین بی نظیر است. در واقع، جلبک سرشار از مواد مغذی است و حاوی پروتئین بسیار بالایی است بطوریکه به گفته محققان ناسا هزاران بار بیشتر از هر ماده دیگری مغذی است.
فردای سبز ایرانیان (نمایندگی انحصاری محصولات آلگومد در ایران) یک شرکت تحقیقاتی-تولیدی است که مکمل های غذایی حاصل از جلبک را به ورزشکاران و مصرف کنندگان آگاه که می‌خواهند انرژیشان را از یک منبع طبیعی، سالم و بدون کافئین افزایش دهند، ارائه می‌کند. این شرکت از چند سال پیش شروع به افزایش آگاهی مصرف کنندگان و ورزشکاران در مورد مزایای جلبک‌ها کرد. این قرص‌ها کالری بسیار پایینی دارند اما حاوی بیش از چهل ویتامین و ماده معدنی، پروتئینی بیش از سه برابر استیک، آنتی اکسیدانی بیشتر از گیلاس، آهنی بیش از اسفناج، بتا کاروتنی بیش از هویج و کلسیم بیش از شیر دارند.

ورزشکاران و مصرف کنندگان از بهبود عملکرد ذهنی، فیزیکی و ورزشی و نیز ریکاوری سریع و بهبود سلامت حاصل از آلگومد شگفت زده شدند، آن هم از یک محصول غذایی پایدار و سازگار با محیط زیست که حاوی هیچ کافئین، ماده شیمیایی، گلوتن یا شکر نیست. جاذبه‌ آلگومدهای غنی از پروتئین وکم کالری غیرقابل انکار است. در زمانیکه که شما مشغول کار و یا ورزش هستید، بلع تعداد انگشت شماری از قرص‌های آلگومد موجب جهشی در سطح مواد مغذی و انرژی مورد نیاز در طول روز خواهد شد. آن‌ها همچنین یک جایگزین عالی برای سبزیجات، غذاها و کافئین بوده و یک میان وعده آسان در سر کار، تمرین و یا در هنگام دویدن بشمار می‌آیند. جای تعجب نیست که ورزشکاران حرفه‌ای و المپیکی، این قرص‌ها را تائید و برای تمامی ورزشکاران توصیه کرده‌اند. مصرف این قرص‌ها در ورزشکاران علاوه بر تأمین پروتئین، ویتامین‌ها و مینرال ها موجب افزایش استقامت هوازی ورزشکاران نیز گردیده است. نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مصرف قرص‌های جلبک به مدت ۴ هفته موجب افزایش چشمگیری در حداکثر جذب اکسیژن و افزایش ظرفیت استقامت هوازی در دوچرخه سواران گردید.