29
ژانویه

آلگومد چه کمکی به قلب شما می‌کند ؟

به گفته پزشکان و متخصصان، چاقی، بروز التهابات مزمن در بدن (بخصوص، پیرامون قلب و عروق)، افزایش میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) خون، تغذیه نامناسب و شیوه غلط زندگی از دلایل مهم در بروز بیماریهای قلبی- عروقی می‌باشد. به همین دلیل، دانشمندان همواره بر تغذیه مناسب و استفاده از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی تأکید دارند. زیرا، آنتی‌اکسیدان‌ها مهمترین ترکیباتی هستند که می‌توانند از بروز بیماری‌های التهابی مزمن، بیماریهای قلبی-عروقی و … جلوگیری کنند.
آلگومد یک محصول گیاهی (مانند سبزیجات خوراکی) است که در کشور آلمان در بزرگترین سیستم بسته جهان کشت و تولید می‌شوند. در آلگومد مقدار فراوانی آنتی‌اکسیدان طبیعی (از قبیل، کلروفیل، لوتئین، بتاکاروتن و کارتنوئیدها، فلاونوئیدها، آستاگزانتین، لوتئین، …)، فیبر، اسیدهای چرب اُمگا ۳ و اُمگا ۶، اسیدهای چرب غیراشباع و تک‌زنجیره‌ای، ویتامین E، ویتامین C، اسید فولیک و ویتامین‌های B کمپلکس، آهن، منیزیم، کلسیم، زینک، پتاسیم، سلنیوم، ژرمانیوم و … وجود دارد.
تحقیقات پزشکان و متخصصان در دانشگاه‌های معتبر دنیا نشان داده است که آلگومد با داشتن ترکیبات مذکور، از جنبه های مختلفی در حفظ سلامت بدن (بویژه قلب)، جلوگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی، چاقی، دیابت، کبدچرب، فشار خون بالا و … بسیار مفید می‌باشد. مثلاً، مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه آلگومد به خاطر املاح و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد، می‌تواند از آترواسکلروز، پیری عروق خونی، سفت شدن و ضخیم شدن دیواره عروق، سکته‌های قلبی، تأثیرات اکسیداتیواسترس و بروز التهاب‌های مزمن (بخصوص در دیواره قلب و عروق)، چاقی و … جلوگیری نماید.
در سال ۲۰۰۲، در آمریکا و در سال۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، در ژاپن، بررسی‌ها روی افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت و فشار خون بالا نشان داد مصرف آلگومد در بهبود عملکرد قلب و عروق و کنترل فشار خون این افراد تأثیر بسزایی دارد. همچنین، بررسی‌ها نشان داد با مصرف آلگومد، میزان قند خون ناشتا و چربی‌های مضر از قبیل کلسترول بد (LDL) و تری‌گلیسیرید در خون این افراد به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. بنابراین، در می‌یابیم که آلگومد با کاهش چربی بدن و با جلوگیری از چاقی و بروز دیابت جهت پیشگیری از بیماریهای قلبی-عروقی و حفظ سلامت قلب عروق بسیار مفید می‌باشد.