23
ژانویه

اثرات منحصربه فرد آلگومد بر پوست

آلگومد یکی از مهم‌ترین مواد غذایی طبیعی و پری‌بیوتیک شناخته شده در جهان می‌باشد که در بزرگترین سیستم بسته جهان در کشور آلمان کشت و تولید می‌شود. این محصول حاوی طیف وسیعی از املاح (آهن، منیزیم، سِلنیوم، روی، ژرمانیوم، کلسیم، کروم و …)، انواع ویتامین‌ها (E، C، B1، B2، B3، B5، B6، B7، B12، فولیک اسید، اینوزیتول و …)،  نوزده اسید آمینه، بخصوص هشت اسیدآمینه ضروری بدن، آنتی‌اکسیدان‌های مختلف (از قبیل، کارتنوئیدها، آستاگزانتین، لوتئین، اسیدهای چرب اُمگا و سایر اسیدهای غیراشباع و … می‌باشد. به عنوان مثال، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آستاگزانتین موجود در آلگومد بسیار بیش‌تر از آنتی‌اکسیدان‌های رایجی مثل ویتامین E (14 برابر)، ویتامین C (65 برابر)، بتاکاروتن (۵۴ برابر) می‌باشد. اين محصول هم به شكل خوراكي و هم به شكل موضعي قابل استفاده است.

پيري پوست چيست؟
پیری از سن ۲۰ سالگی شروع می شود يعني زمانی که تولید پروتئین توسط سلول های پوست کاهش می یابد . پیری پوست به سه صورت قابل تشخیص است:

۱-    کاهش در ضخامت، استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست که بعلت تغییرات چشمگیر در سلولها و اجزاء اصلی پوستی واقع در فضای بين سلولي رخ مي دهد و باعث ايجاد ایجاد چین و چروک می شود..

۲-     رشد و تشكيل بیش از حد عروق خونی (Angiogenesis)، باعث بروز مشکلات پوستی نامطلوب مانند وریدهای عنكبوتي و گودی های سیاه زیر چشم است. همه این مشکلات به علت اتساع رگها و مويرگهاي سطح پوست ایجاد می شوند..

۳-     کاهش ظرفیت آنتی اکسیدانی، که مخصوصاً باعث کاهش توان حفاظتي در برابر اشعه مخرب ماورا بنفش مي گردد. و باعث پيري نوري و تخريب پوست مي گردد. از این رو تقویت مکانیسم دفاع آنتی اکسیدانی به منظور حفاظت از در برابر آسیب سلولی می باشد ضروري است.

اثرات ضد پيري، ضد چين و چروك و ضد سلوليت آلگومد
۱-    بازسازی پوست (بهبود متابولیسم کلاژن و الاستین و محافظت از آن‌ها)
آلگومد حاوي تركيباتي به نام فاکتور ارتجاعی (RF) است که با ممانعت از فعال شدن آنزیم‌های مخرب از جمله کلاژناز و الاستاز از تخریب کلاژن و الاستین پوست جلوگیری می‌نماید. علاوه بر این، نتایج مطالعات مربوطه نشان داده است که این فاکتور باعث افزایش سنتز کلاژن و الاستین در پوست و حفظ شادابی و لطافت پوست می‌گردد

۲-    اثر آلگومد بر سيستم گردش خون پوست
•    اثر بر آنژیوجنسیس (رشد و تشكيل بیش از حد عروق خونی):
مصرف آلگومد به صورت موضعي (۱%) به طور قابل ملاحظه اي طول عروق را کاهش و مانع از رگزايي و عوارض نامطلوب حاصل از آن مي گردد.
•    اثر بر روی وریدهای عنکبوتی:
مصرف آلگومد به صورت موضعي (۱%) به وضوح قرمزی ضایعات عروقی را کاهش می دهد.. این شیوه درمان موجب  بهبود اندازه و رنگ وریدهای عنکبوتی روي پوست مي شود.
•    اثر بر حلقه های سیاه (دور چشم):
نتايج آنالیز رنگ سنجی نشان مي دهد كه مصرف آلگومد به شكل موضعي (۱%) باعث كاهش رنگدانه سازی در پوست و افزايش شفافیت پوست مي گردد و به طرز باور نكردني حلقه هاي سيا دور چشم کاهش مي دهد.

اثر آلگومد در حفاظت از پوست در برابر اكسيدانها و راديكالهاي آزاد
مطالعات نشان داده‌اند که جلبک آلگومد به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی که دارد با افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدان‌های آنزیمی و غیرآنزیمی در سلول‌ها، از اثرات اکسیدان‌ها و رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب  به DNA و سایر بیومولکول‌های زیستی، مرگ سلول‌های پوست، سرطان، ایجاد چین و چروک، پیری زودرس و … می‌شوند، جلوگیری می‌نماید. به همین دلیل است که امروزه، جلبک آلگومد به عنوان یک ضد آفتاب خوراکی مطرح شده است. آلگومد دارای خواص بسیاری است. از این رو می تواند به عنوان یک جزء  طبیعی فعال هم به شكل خوراكي و هم به صورت موضعي برای محصولات مراقبتی ضد پیری، ضد سرطان، ضد چین و چروک، ضد سلولیت، ضد کشیدگی و ضد آفتاب استفاده شود.