27
ژانویه

بهترین و تنهاترین روش خلاصی از چربی شکمی

چربی شکم نوعی چربی است که به آن “چربی احشایی” می گوئیم. این نوع چربی بسیار خطرناک است، چون معمولا اطراف اعضای بدن نظیر کبد، پانکراس و کلیه ها را احاطه می کند.

این دو مطلب را فراموش نکنید:
هیچ ماده ای چه غذائی، چه دارویی و چه … برای از بین بردن چربی احشایی وجود ندارد.
شما نمی توانید چربی احشایی (چربی شکمی) خود را با ورزش، نرمش خاص، درازنشست و یا هر نرمش از بین ببرید.
اما می توانید روش تغذیه خود را به روز کنید و عادتهای خود را اصلاح نمائید و به فعالیت ساده تر و موثر روزانه خود بچسبید.
به برنامه یک هفته خود نگاهی بیندازید، ببینید از این عادتها کدامیک را می توانید تغییر دهید؟

بهترین کاری که می توانید انجام دهید
در حالیکه بعضی ها چربی شکمی زیادی دارند، بنظر میرسد که باید وزن زیادی را از بدن خود کم کنند.
همینکه برای خلاصی از این شکم بزرگ برنامه ای را شروع می کنید، بدون تردید این برنامه همه بدن شما را تحت تاثیر قرار میدهد که در این میان چربی شکمی هم یکی از آنهاست، آن چربی احشایی که از دید شما خارج است.

در انتخاب چربی های مواد غذایی سختگیری کنید
شما می توانید مقدار کمی چربی مصرف کنید! اما نوع اشباع شده آن که در مواد غذایی حیوانی وجود دارد(گوشت، مرغ، لبنیات چرب و …) چربی روغن نارگیل، چربی روغن پالم بایستی به شدت و سختگیرانه کاهش پیدا کنند.
مقدار این نوع چربی ها را بسیار بسیار کم کنید.
برچسب مواد غذایی بسته بندی شده، کنسروها، فراورده های گوشتی و غیره را به دقت بخوانید. ببینید چند کالری در آن بسته وجود دارد و چقدر از آن کالری از چربی بدست آمده است.
اما دنبال چربی های بهتر بگردید. مثل چربی هایی که از گیاهان و یا ماهیان بدست می آیند، ماهی سالمون، ماهی تن(غیرکنسروی) همه آنها حاوی امگا۳ هستند و امگا۳ در صورت مصرف متعادل شما را لاغرتر میکند.

از تلاش هایی که اثری ندارند دست بردارید
هنوز می خواهید چربی سوزی کنید؟ هنوز فکر میکنید چربی می سوزد؟
نه چربی باید مصرف شود و چربی در ماهیچه های شما مصرف می شود. شما باید ماهیچه های خود را به کار بیندازید.
تحقیقات نشان میدهد که چند دقیقه ورزش نسبتا تند مثل ۱۵ دقیقه دویدن(در صورتیکه سن شما اجازه می دهد) یا چند بارفیکس از ساعتها راه رفتن در این مورد موثرترند و شاید در برنامه روزانه شما جای مناسب تری داشته باشند بهتر است برای چند دقیقه حرکت تند، کار، رقص و … انجام دهید. داریم راجع به چربی شکم صحبت می کنیم!

بخوابید، یک فرمول طلایی
وقتی صحبت از اضافه وزن، چاقی و … باشد. چشمان بسته شما در خواب مثل آب روی آتش است. اگر کم تر از ۶-۵ ساعت می خوابید، اگر خواب ۷-۶ ساعته ولی عمیق ندارید، اگر بیدار می شوید و تکه تکه می خوابید اینها همه یعنی چربی شکم بیشتر. اما خواب بیشتر از ۸ ساعت هم همین نتیجه را می دهد. بهترین حالت ۷-۶ ساعت خواب خوب، عمیق و با کیفیت است.
زودتر به رختخواب بروید. آرامش داشته باشید کمی به خوتان برسید تا “خواب” بیاید. اتاق خواب را خنک نگه دارید، چند ساعت قبل با تلفن همراه، کامپیوتر، لپ تاپ و ایمیل بازی نکنید این نور شما را برای خوابیدن اذیت می کند.

عجله نکنید “فراموشش نکنید”
یک حرف حساب:
“چربی بسیار بسیار آرام در سلولهای چربی شما تجمع پیدا میکند”
“اگر کربوهیدارتهای ساده مصرف کنید، آنها هم به چربی تبدیل می شوند”
خیلی ها ۱۵ یا ۲۰ کیلو چربی بدن خود را در ۱۰ یا ۱۵ سال بدست آورده اند یعنی هرسال تقریبا ۲کیلو یعنی در ماه ۲۰۰ گرم. حالا روش های پرسرعت، ۵کیلو در ماه، ۱۵ کیلو در دو ماه و عمل های جراحی خروج چربی، لیپولیز، ساکشن، کوچک کردن معده، بالن همگی مناسب همه نیستند این روش ها برای نجات یک آدم ۱۵۰ کیلویی از مرگ ابداع شده! نه برای کسی که ۱۰ کیلو می خواهد کم شود و به ۶۵ کیلو برسد.
متاسفم! عمل های زیبایی راه حل همه نیستند، آنها برای افراد خاصی طراحی شده اند.
لیپوساکشن به دیواره شکم نمی رسد، بنابراین چربی احشایی را خارج نمیکند.به همین منوال رژیم های سخت و تند، شتابزده و شگفت انگیز و خارق العاده و معجزه آسا راه حل شما نیستند.
شما احتمالا به یک روش آرام، پیوسته و بدون شتاب نیاز دارید همانطور که آرام آرام چاق شده اید.
تغییر عادتها به آرامی و برای همیشه در واقع بهترین راه حل است.
در روش های پرسرعت، قوه مدیره بدن شما می فهمد که دارید آسیب می زنید و جلوی روش شما می ایستد.

آرامش داشته باشید
استرس دارید؟ اگر بله، این به این معنی است که شما چربی و قند بیشتری مصرف می کنید و هورمون استرس(کورتیزول) در بدن شما رها می شود و به سادگی شکم شما را بزرگتر می کند.
استرس همچنین باعث می شود که شما خوب نخوابید، کمتر فعالیت بدنی داشته باشید و به اعتیاد به مواد خاص غذایی نزدیکتر شوید. که همگی باعث بزرگتر شدن شکم شما می شود. این بهترین دلیل است که مراقبه کنید، تمرین بدنی داشته باشید، به موسیقی آرام تری گوش دهید همانی که دوست دارید، خودتان را رها کنید، آرام باشید.

نوشیدنی های خود را بازنگری کنید
لاته می خورید، نوشابه گازدار مصرف می کنید، قهوه یا چای زیاد می نوشید، همه اینها کالری های زیادی دارند. به یاد داشته باشید، دفعه بعد که روی ترازو می روید، آب یا یک استکان کوچک تر از نوشیدنی مورد علاقه شما در آن لحظه کمک بیشتری می کند.
متاسفم، اگر الکل مصرف می کنید بدانید که این نوشیدنی خطرناک در همان لحظه ای که تصمیم به خوردن غذا می گیرید، اراده شما را از پنجره به بیرون می اندازد.

سیگار نکشید
دلایل زیادی برای ترک سیگار وجود دارد. سیگار کشیدن به تجمع چربی در ناحیه شکم شما بیشتر کمک می کند تا بزرگتر شدن ران ها یا و یا باسن. و این چیز خوبی نیست. راستی سیگار باعث دیابت است و سرطان و بیماری قلبی و مشکلات ریوی و … افتاد؟
اگر قبلاً ترک کرده اید دوباره سعی کنید. به پزشک خود بگویید شاید او برای شما راه حل هایی داشته باشد.

به اندازه لباس ها و سایز آنها اعتماد نکنید
سایز شلوار یک شرکت که ۳۰ است ممکن است در شرکت دیگری ۲۸ یا ۳۳ باشد. بهترین روش این است اندازه دور شکم خود را سانت بزنید .
اگر خانم هستید دور شکم شما بایستی cm 9/88 سانتیمتر یا کمتر باشد.
اگر آقا هستید دور شکم شما بایستی cm 6/101سانتیمتر یا کمتر باشد.
اما دلیل آن:
اگر در این اندازه ها باشید، از حمله و سکته قلبی و حتی بعضی از سرطانها فاصله گرفته اید.

وزنه بزنید
کدامیک برایتان مناسب تر است سالن ورزش یا پیاده روی؟
در یک مطالعه علمی مردان میان سالی که ۲۰ دقیقه وزنه می زدند در مقابل مردانی که ۲۰ دقیقه ورزش های ایروبیک انجام میدادند چربی شکمی کمتری داشتند.
ورزش های قدرتی برای زنان نیز مناسب تر است، درست است که در ورزش های ایروبیک شما قلب و ریه خود را تقویت می کنید و برای شما بسیار لازم است اما طوری برنامه ریزی کنید که ورزش های استقامتی هم در آن میان باشد.