09
دسامبر

شش فایده آلگومد که آنرا بهترین دوست شما خواهد کرد

آلگومد یکی از غنی‌ترین ابرغذاهای گیاهی شناخته شده برای تمام افرادی است که تمایل به استفاده از منبعی گیاهی و غنی از پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن در رژیم غذایی خود دارند. آلگومد به دلیل دارا بودن مواد مغذی بی‌نظیر و فواید سلامتی فراوان، تبدیل به یک مکمل غذایی بسیار ویژه شده است.

آشنایی با ریز‌جلبک آلگومد و مقایسه آن با سایر جلبک‌ها
آلگومد یک جلبک آب‌های شیرین و بسیار غنی از ترکیبات مورد نیاز بدن ما می باشد. آلگومد معمولا به‌ شکل قرص یا پودر در آلمان و در یک سیستم کشت کاملا بسته و بسیار پیشرفته بنام فتوبیوراکتور تولید می‌گردد.

مقایسه آلگومد با اسپیرولینا
آلگومد معمولا با اسپیرولینا، نوعی جلبک سبز-آبی که در آب‌های شور رشد می کند و بومی سواحل آفریقا و مکزیک، مقایسه می‌گردد. هر دو حاوی مواد سم‌زدا و پاک‌کننده بدن و همچنین غنی از پروتئین‌ها و ویتامین‌های گروه B می‌باشند. البته تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو جلبک وجود دارد. اسپیرولینا جلبکی است که به جهت خواص مغذی خود برای سیستم قلبی و عروقی، مغز و سیستم گوارشی شناخته شده است. در مقایسه با آن، آلگومد سریع‌ترین مقدار رشد در بین گیاهان را داراست و همچنین به علت مواد مغذی منحصر به فرد، نسبت به اسپیرولینا برتری دارد. علاوه بر این آلگومد دارای اثرات پری بیوتیکی بوده و موجب افزایش باکتری‎های مفید برای دستگاه گوارشی می گردد، همچنین اثرات درمانی خاصی برای سیستم ایمنی بدن و کاهش التهابات مزمن دارا می‌باشد.

فواید و کاربرد‌های آلگومد
بدون شک آلگومد غنی از مواد غذایی مفید برای بدن است ولی این جلبک دارای برخی خواص خارق العاده است که توسط تحقیقات علمی ثابت شده‌اند.

۱٫ سم‌زدایی
آلگومد قادر است فلزات سنگین و سموم موجود در ماهیان، گیاهان و سبزیجات رژیم غذایی انسان را پاکسازی نماید. مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۰۹ نشان داده که بخش‌های فیبری آلگومد با سموم بدن پیوند برقرار می‌کنند و در نهایت منجر به پاکسازی سریع آنها از بدن می‌شوند. (جهت مطالعه بیشتر در این باره اینجا کلیک کنید)

۲٫ بهبود سیستم ایمنی بدن
مکمل‌ آلگومد باعث تقویت طبیعی سیستم ایمنی بدن می‌گردد. مطالعات صورت گرفته بر داوطلبانی که به مدت ۸ هفته آلگومد مصرف نمودند نشان داد که سلول‌های مسئول در حفظ ایمنی بدن توان بالاتری در نابودی باکتری‌های مضر و عوامل بیماری و عفونت‌زا کسب کرده بودند.(جهت مطالعه بیشتر در این باره اینجا کلیک کنید)

۳٫ کاهش کلسترول، قند خون و وزن بدن
در صورتی که شما شخصی با سلامتی کامل و یا در گروه افراد با ریسک بالای بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی هستید، آلگومد می‌تواند برای حفظ و بهبود سلامتی شما استفاده گردد. مطالعات علمی که در ژورنال “Medicinal Food” چاپ گردید نشان داده است که مصرف آلگومد در هر دو گروه افراد سالم و دارای مشکلات سلامتی (چاقی، سندرم متابولیک، کبد چرب و …)، نقش مهمی در کاهش کلسترول، قند خون و وزن بدن ایفا می‌نماید. (جهت مطالعه بیشتر در این باره اینجا کلیک کنید)

۴٫ اثرات ضدپیری
چندین مطالعه بر اثرات آلگومد بر استرس اکسیداتیو، که منجر به شرایط پاتوفیزیولوژیکی متعددی از جمله تسریع در روند پیری می‌شود، متمرکز بوده‌اند. در مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ بر روی افراد سیگاری مزمن، آلگومد اثرات مهمی بر وضعیت آنتی‌اکسیدانی بدن آنها و در نتیجه کاهش سرعت روند پیری داشته است. تحقیق صورت گرفته دیگری بر موش‌ها نشان داده که مصرف این جلبک در بلند مدت ممکن است از آتروپی عضلانی مرتبط با پیری جلوگیری نماید. (جهت مطالعه بیشتر در این باره اینجا کلیک کنید)

۵٫ اثرات ضد التهابی و تسریع التیام زخم‌ها
در طب سنتی از گذشته تاکنون بدلیل ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های موجود در الگومد، از آن برای درمان بیماری‌های التهابی استفاده شده است. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داده که مصرف آلگومد بصورت خوراکی یا موضعی فواید برجسته‌ای در التیام التهاب پوست، کاهش مدت زمان درمان و بهبود زخم‌ها دارد. (جهت مطالعه بیشتر در این باره اینجا کلیک کنید)

۶٫ پیشگیری از سرطان
مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۴ نشان داد که آلگومد به بدن کمک می‌نماید با سلول‌های غیرطبیعی ناشی از سرطان مبارزه نماید. بر طبق اسناد و مقالات پایگاه WebMD، مصرف آلگومد موجب بهبود کیفیت زندگی زنان مبتلا به سرطان سینه می گردد. (جهت مطالعه بیشتر در این باره اینجا کلیک کنید)

ارزش غذایی، کاربرد و موارد احتیاطی مکمل های جلبک
بیش از نیمی از این جلبک (حدود ۶۰%) از پروتئین قابل جذب و کامل، مشتمل بر هر ۸ آمینو اسید ضروری بدن انسان می‌باشد. آلگومد همچنین حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها (E، C، B1، B2، B3، B5، B6، B7، B12، فولیک‌اسید، اینوزیتول و …)، املاح (آهن، منیزیم، سِلنیوم، روی، پتاسیم، کلسیم، کروم و …)، اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶، بالاترین میزان اسیدهای نوکلئیک (بخصوص RNA که موجب افزایش حافظه و جوان سازی پوست می گردد) و بالاترین مقدار کلروفیل در طبیعت (بیش از ۱۰ برابر سایر گیاهان) است. همچنین آلگومد برخلاف گیاهان، حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین B12 است که کمبود آن در افراد دارای رژیم گیاه خواری دیده می‌شود و موجب کم خونی می‌گردد. آلگومد به شکل قرص تولید شده و می‌توان آنرا با آب مصرف کرد. موسسه سرطان آمریکا دوزی در بازه ۲ الی ۱۰ گرم در روز را برای مصرف روزانه پیشنهاد می‌کند.

برند‌های مورد اطمینان جلبک خوراکی
مطالعات بر محصولات آلگومد روشن کرده که مقادیر پروتئین ممکن است از هفت درصد تا ۸۸ درصد متغیر باشد. کیفیت مکمل های حاوی جلبک با توجه به نوع سیستم کشت آنها متفاوت است، نوع چینی آن بصورت سیستماتیک دارای مشکلاتی است: جزیره هاینان، جایی که اکثر جلبک کشور چین در آنجا تولید می‌گردد در سال ۲۰۱۶ بشدت آلوده بود به نحوی که ۳۵ تن لاشه ماهی از ساحل آن جمع‌آوری گردید. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۵ هیدروکربن‌های بنزوآپیرن آروماتیک و سرطانزا در یک بچ جلبک ارگانیک صادر شده به اروپا کشف گردید. جلبک تایوانی و کره‌ای از نوع چینی پاکتر است ولی به دلیل کشت در محیط باز و امکان رشد انواع جلبک ها و میکروب های دیگر هنوز دارای مشکلاتی برای مصرف انسانی هستند.

پاکترین و خالص ترین نوع جلبک در دنیا در آلمان کشت و با نام تجاری آلگومد تولید می گردد. آلگومد نام تجاری پودر خالص جلبک کلرلا ولگاریس می‌باشد که در بزرگترین سیستم بسته جهان در کشور آلمان کشت و تولید می‌گردد و از تکنولوژی منحصر به فرد فتوبایوراکتور بهره می‌برد. در این روش برخلاف سایر روش‌های تولید از جمله تولید در سیستم باز (استخرهای روباز) و سیستم بسته فاقد نور (فرمانتور) دانشمندان آلمانی جدیدترین فناوری تولید را با فراهم آوردن شرایط بهینه رشد و ممانعت از ورود هر نوع آلودگی به محیط کشت بکار گرفته‌اند. این سیستم شامل ۵۰۰ کیلومتر لوله شیشه ای است که جلبک در بهینه ترین و پاک ترین شرایط در داخل آن رشد می کند. محصول بدست آمده از این سیستم کاملا خالص و مغذی و موثر در سلامتی می باشد.

 

بنابراین، اگر از جلبک‌های خوراکی به عنوان ماده غذایی خالص، طبیعی، مغذی و موثر در سلامتی استفاده می‌کنید، بایستی بدانید که کدام کلرلا، در کدام سیستم کشت و تحت چه شرایطی کشت و تولید می‌شود.