29
ژانویه

کلرلا ولگاریس؛ مكمل بهينه ساز ساز و كار بدن انسان

خلاصه ای از کتاب نقش جلبک سبز کلرلا ولگاریس (آلگومد) در حفظ و ارتقاء سلامت نوشته توشیروکانو دکتر و محقق ژاپنی :
دنیای ما طی چندین دهه گذشته شکلی پیچیده پیدا کرده است. آلودگی محیط زیست بر روی حیات ، استفاده از طبیعت و حتی تفریحات تاثیر گذاشته است. بیماریهای مزمن و اختلالات عصبی در حال گسترش است و هر روز بر اهمیت مقابله با سمومی که بدن را تحت تاثیر قرار میدهند افزوده میشود. سیستم ایمنی بدن ما با انبوه سمومی دست و پنجه نرم میکند که ساخته دست بشر هستند. اما ما محکوم نیستیم و طبیعت ما را به بهترین شکل با آلگومد محافظت میکند.
آلگومد نوعی جلبک سبز رنگ میکروسکوپی ساکن در آبهای شیرین میباشد که بیشترین مطالعات علمی را در جهان به خود اختصاص داده است.

آلگومد اندازه ای در حدود یک گلبول قرمز دارد و غشاء سلولی خاصی که دارد میتواند دی اکسین ، سرب ، جیوه و سایر سموم را به خود جذب نماید. آزمایشات نشان داده که آلگومد با سرعت و موفقیت سرب را از بدن حیوانات آزمایشگاهی برداشت میکند. آلگومد همچنین مواد سرطانزا را به نحوی موثر از بدن خارج میکند. مادرانی که در زمان بارداری از این منبع غذایی استفاده کرده اند کودکانی سالم تر و تیزهوش تر دارند. بسیاری از مصرف کنندگان آلگومد توانسته اند خود را از چنبره آسیبها و بیماریها رها کنند و جوانتر و شادابتر بمانند.
آلگومد حاوی مواد مغذی زیادی نطیر پروتئین ، ویتامین ، املاح ، فیبرهای غذایی و مواد آنتی اکسیدان بوده و به هضم و جذب غذا کمک میکند ، دیواره سلولی آن نازکتر از سایر انواع آن است که موجب جذب بالای ۸۲ درصدی آن میشود. آلگومد دارای عصاره ای به نام CVE است که باعث تقویت سیستم ایمنی ، بهبود عملکرد کبدی ، کاهش فشار خون بالا و کنترل قند خون میگردد.

نقش آلگومد در تغذیه روزمره :

۱- کاهش کلسترول در خون و کبد :
مطالعات زیادی نشان داده است که آلگومد میتواند در بهبود بیماریهای ناشی از تغذیه غیر اصولی موثر بوده و در پاکسازی خون مفید باشد. در حیوانات آزمایشگاهی که جیره غدایی بالای کلسترول دریافت کرده بودند با مصرف آلگومد میزان کلسترول در سرم و کبد آنها کاهش یافت. در آزمایشات انجام گرفته بر روی بیماران مبتلا به کلسترول بالا ، پس از مصرف روزانه ۹ گرم آلگومد به مدت یک سال کلسترول خونشان به میزان قابل توجهی پایین آمد.

۲- بهبود فشار خون :
در آزمایشات انجام شده بر روی موشها با فشار خون بالا ، آلگومد مانع افزایش فشار خون در آنها شد. در مطالعات انسانی ، هنگامی که آلگومد به ۱۵ نفر با سن بالای ۶۰ سال به مدت ۸ سال داده شد ، فشار خون هیچ یک از افراد بالا نرفت.

۳- بهبود دیابت :
مطالعات زیادی بر تاثیر آلگومد در رژیم غذایی دیابتیها صورت گرفته است. در یک تحقیق ، هشت بیمار دیابتیک در سنین ۵۰ تا ۸۰ سال به صورت روزانه آلگومد را به عنوان مکمل غذایی دریافت میکردند که آزمایشات قند ناشتا و کلسترول تام به مقادیر طبیعی آن نزدیکتر شده بود تا جایی که سه نفر از آنها نیازی به دریافت دارو نداشتند.

۴- پیشگیری از آترواسکلروز :
هرچه سن ما بالاتر میرود مشکل آترواسکلروز در عروق ما بیشتر میشود. آترواسکلروزیس خود منجر به بیماریهای قلبی و عروقی میشود. در آزمایشی بر روی خرگوشهای مورد آزمایش که دچار آترواسکلروتیک شده بودند با مصرف آلگومد توانستند آن را کنترل کنند.

۵- بهبود زخمهای معده :
مطالعات نشان داده شده که مصرف آلگومد در پیشگیری و نیز بهبودی زخمهای گوارشی موثر است. آلگومد با تقویت عوامل دفاعی در دستگاه گوارشی و حفظ موسین این اثر را اعمال میکند.

۶- بهبود کم خونی :
اثر آلگومد در میان سه گروه دختران دبیرستانی ، زنان باردار و آسیب دیدگان بمباران اتمی مورد مطالعه قرار گرفته است. به ۳۰ دختر دانش آموز دبیرستانی مبتلا به کمبود آهن به مدت ۴ ماه ۱۰ گرم آلگومد داده شد. میزان هموگلوبین ، تعداد گلبول قرمز و هماتوکریت در آنان به سطح عادی رسید. ۵ خانم حامله روزانه ۲ گرم آلگومد به مدت ۳ ماه مصرف کردند. میزان هموگلوبین و آهن خون در آنان بهبود یافت. به ۱۰ نفر از قربانیان بمب اتمی روزانه ۵ گرم آلگومد به مدت ۸ ماه داده شد و هموگلوبین و تعداد سلولهای قرمز در آنان بالا رفت.

۷- فوائد سم زدایی آلگومد:

۱- دفع سموم PCBs : آلودگی با مواد PCBs نخستین بار در سال ۱۹۶۸ در شهرهای ناکازاکی و فوکواوکا مشاهده شد. به افراد مبتلا غذای حاوی ۱۰ درصد آلگومد به مدت ۴ هفته داده شد. علائم مسمومیت کاهش یافت و بهبود حاصل گردید.
۲- دفع دی اکسین : دی اکسین از شایعترین آلوده کننده های محیط زیست در سراسر جهان است. دی اکسین به سختی متابولیزه شده و در بدن به طور وسیعی ذخیره میشود. در آزمایشی با مصرف آلگومد نیمه عمر دی اکسین به نصف و یا کمتر حالت معمولی کاهش یافته و جذب آن توسط بدن را مهار و دفع آن را سرعت میبخشد.
۳- دفع سم کادمیوم ( از سموم سنگین) : محققین بعد از مصرف آلگومد در بیماران مسموم شده با کادمیوم متوجه شدند که کادمیوم جمع شده در بدن بیماران تخلیه شده است. میزان دفع کادیوم در حالت عادی توسط بدن ناچیز است اما با مصرف روزانه ۶ گرم آلگومد ، دفع کادمیوم از طریق مدفوع و ادرار افزایش میابد.
۴- دفع سم جیوه : در یک تحقیق دکتر میشیما از بیمارستان میناماتا میزان ۴/۵ گرم آلگومد را به بیماران مبتلا به مسمومیت با جیوه به مدت ۳ ماه تجویز کرد. گزارشات بهبود عوارض سوء تغذیه در بیماران را تایید کردند. همچنین آثار ناخوشایند بیماری کاهش یافته و میزان هموگلوبین ، گلبول قرمز خون و پروتئین سرم افزایش یافت.
۵- دفع سم آرسنیک : با مصرف روزانه ۵ گرم آلگومد در روز به مدت ۷ ماه در مبتلایان به مسمومیت با آرسنیک ، ترشح آرسنیک به داخل ادرار افزایش یافته و میزان آن در خون کاهش یافته و در نتیجه بیماری بهبود پیدا میکند. (اطلاعات بیشتر در اینجا)

۸- تاثیر آلگومد بر بهبود یبوست :
با مصرف ناکافی غذاها با منشاء گیاهی ، میوه و سبزیجات و افزایش استفاده از غذاهای آماده ، بسیاری از ما از دریافت مواد مغذی ضروری محروم میمانیم مخصوصا خانمهای جوان به دلیل رژیم غذایی نامناسب دچار یبوست میشوند. فیبرهای غذایی موجود در آلگومد در بهبود یبوست موثر بوده و ترکیبات چربیهای مفید و کلروفیل موجود در آن با افزایش حرکات روده در دفع بیشتر کلسترول و ترشخ بیشتر اسیدهای صفراوی ، در این روند بهبودی یبوست تاثیر گذار هستند. (اطلاعات بیشتر در اینجا)

۹- تاثیر آلگومد بر تقویت سیستم ایمنی :
۱- اثر ضد تومور : اثر ضد تومور آلگومد بر روی موشهایی که به طور مصنوعی سلولهای سرطانی مختلف در بدن آنها قرار داده شده بود مورد بررسی قرار گرفت. بعد از مصرف خوراکی آلگومد ، افزایش تولید گرانولوسیتها و ماکروفاژها و نیز کاهش وزن تومور ، کنترل تکثیر تومور و در نتیجه افزایش عمر مشاهده گردید.
۲- کاهش آثار سموم ناشی از داروهای ضد سرطانی و پرتودرمانی: شیمی درمانی و پرتو درمانی در کسانی که برای مقابله با سرطان از آن استفاده میکنند دارای عوارضی از جمله ریزش مو مشکلات پوست و ناخن ، کاهش گلبول سفید و پایین آمدن مقاومت بدن و … میباشد که آلگومد دارای عصاره ای به نام CVE است که به کاهش سموم داروهای ضد سرطانی و پرتودرمانی کمک میکند و عوارض آنها را کاهش میدهد.
۳- تقویت مقاومت در برابر عفونت : بیماریهای عفونی بر اثر حمله و تکثیر عوامل پاتوژن نظیر باکتریها و ویروسها ایجاد میشوند. در آزمایشی باکتریهای کولون را برای ایجاد یک عفونت به داخل حفره شکمی وارد کردند که با گذشت ۱ و ۶ و ۲۴ ساعت تعداد باکتریهای زنده شمارش گردید. با مصرف آلگومد مقدار باکتریهای زنده به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته بود.
در آزمایشی دیگر اثر آلگومد را بر روی موشهای آلوده شده با عفونت لیستریا مورد بررسی قرار گرفت. در گروه اول همه موشهای عفونی شده با لیستریا مردند اما در گروه دوم به موشهایی که آلگومد به صورت خوراکی مصرف کرده بودند مقاومت آنها در برابر باکتری افزایش یافت.
۴- اثرات ضد آلرژی: در آزمایشی بر روی موشهای آزمایشگاهی نشان داده شد که آلگومد باتنظیم سلولهای T- helper تولید غیر عادی آنتی بادیها را کم کرده و به بهبود بیماری آلرژیک کمک میکند.
۵- اثرات ضد عفونت سایتومگالوویروس: در یک تحقیق با دادن مقادیر کشنده ای از این ویروس ، آن موشهایی که آلگومد مصرف کرده بودند زنده ماندند در حالی که همه موشهای گروه دیگر مردند. با تحقیق بر روی طحال و کبد موشهایی که آلگومد مصرف کرده بودند نشانداده که تکثیر ویروس در این اندام متوقف شده و بافتها ترمیم یافته است.
۶- عفونت ویروس ایدز: با اولین آلودگی سیستم ایمنی تخریب شده و بیماریهای عفونی و تومورهای بدخیم افزایش میابد. با مصرف آلگومد به موشهای مبتلا در مدت ۲ هفته مقاومت بدن آنها در برابر باکتریها افزایش یافته و بعد از چهار هفته عفونت ها متوقف گردیده است. همچنین آلگومد در بهبود سلولهای آسیب دیده توسط ویروس موثر است.