05
دسامبر

چرا به آلگومد سوپرفود گفته می شود ؟

✔️ سم‌زدایی

آلگومد قادر است فلزات سنگین و سموم موجود در ماهیان، گیاهان و سبزیجات رژیم غذایی انسان را پاکسازی نماید. مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۰۹ نشان داده که بخش‌های فیبری آلگومد با سموم بدن پیوند برقرار می‌کنند و در نهایت منجر به پاکسازی سریع آنها از بدن می‌شوند.

✔️ بهبود سیستم ایمنی بدن

مکمل‌ آلگومد باعث تقویت طبیعی سیستم ایمنی بدن می‌گردد. مطالعات صورت گرفته بر داوطلبانی که به مدت ۸ هفته آلگومد مصرف نمودند نشان داد که سلول‌های مسئول در حفظ ایمنی بدن توان بالاتری در نابودی باکتری‌های مضر و عوامل بیماری و عفونت‌زا کسب کرده بودند.

✔️ کاهش وزن، چربی، کلسترول و قند خون

در صورتی که شما شخصی با سلامتی کامل و یا در گروه افراد با ریسک بالای بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی هستید، آلگومد می‌تواند برای حفظ و بهبود سلامتی شما استفاده گردد. مطالعات علمی که در ژورنال “Medicinal Food” چاپ گردید نشان داده است که در هر دو گروه افراد سالم و دارای مشکلات سلامتی (چاقی، سندرم متابولیک، کبد چرب و …)، نقش مهمی در کاهش کلسترول، قند خون و وزن بدن ایفا می‌نماید.

✔️اثرات ضدپیری

چندین مطالعه بر اثرات آلگومد بر استرس اکسیداتیو، که منجر به شرایط پاتوفیزیولوژیکی متعددی از جمله تسریع در روند پیری می‌شود، متمرکز بوده‌اند. در مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۳ بر روی افراد سیگاری مزمن، آلگومد اثرات مهمی بر وضعیت آنتی‌اکسیدانی بدن آنها و در نتیجه کاهش سرعت روند پیری داشته است. تحقیق صورت گرفته دیگری بر موش‌ها نشان داده که مصرف این جلبک در بلند مدت ممکن است از آتروپی عضلانی مرتبط با پیری جلوگیری نماید.

✔️ اثرات ضد التهابی و تسریع التیام زخم‌ها

در طب سنتی از گذشته تاکنون بدلیل ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های موجود در الگومد، از آن برای درمان بیماری‌های التهابی استفاده شده است. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داده که مصرف آلگومد بصورت خوراکی یا موضعی فواید برجسته‌ای در التیام التهاب پوست، کاهش مدت زمان درمان و بهبود زخم‌ها دارد.

✔️ پیشگیری از سرطان

مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۴ نشان داد که آلگومد به بدن کمک می‌نماید با سلول‌های غیرطبیعی ناشی از سرطان مبارزه نماید. بر طبق اسناد و مقالات پایگاه WebMD، مصرف آلگومد موجب بهبود کیفیت زندگی زنان مبتلا به سرطان سینه می گردد.