19
فوریه

کدام ویتامین ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

واقعیت این است که ویتامین ها به تنهایی نمی توانند در کاهش وزن تاثیر چشمگیری داشته باشند. با این وجود اگر در زمان های مناسب آن ها را مصرف کنید می توانند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما شوند.

کدام ویتامین ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

ویتامین دی

بر اساس یک مطالعه مشخص شد افرادی که دارای اضافه وزن هستند اما مصرف ویتامین دی بالایی دارند، پس از شروع رژیم کاهش وزن با سرعت بیشتری لاغر می شوند.

کمبود ویتامین D با افزایش وزن و چاقی همراه است.

ویتامین سی

تحقیقات نشان داده است افرادی که دارای ویتامین سی بیشتری هستند، نسبت به افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند، با سرعت بالاتری لاغر می کنند. با مصرف میوه و سبزیجاتی که سرشار از آن هستند، علاوه بر تامین ویتامین سی می توانند باعث افزایش سلامت رژیم غذایی شما شوند.

ویتامین ب۱۲

اگر دچار کمبود ویتامین ب۱۲ باشید، بدنتان تصمیم می گیرد تا به جای سوزاندن مواد مغذی، آن ها را به بافت چربی تبدیل کند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که ویتامین B12 در مواد غذایی گیاهی یافت نمی شود.

ویتامین ب۱

ویتامین ب۱ یا تیامین با ویتامین ب۱۲ مرتبط است، زیرا هر دو در دسته ویتامین های گروه B قرار می گیرند. از این رو، ویتامین ب۱ نیز مانند هم گروه خود می تواند در کاهش وزن مفید واقع شود.

این ویتامین نقش بسیار مهمی در تنظیم اشتها دارد. افرادی که دچار کمبود ویتامین B1 هستند ممکن است دچار پرخوری شوند.

مواد معدنی

کلسیم با حفظ میزان متابولیسم در حد مطلوب و کنترل قند خون ارتباط دارد. دریافت کلسیم همراه با ویتامین D، علاوه بر سالم نگه داشتن استخوان ها، به کاهش وزن هم کمک می کند.

کمبود آهن می تواند باعث کاهش تولید گلبول های قرمز یا کم خونی شود. هرچه تعداد گلبول های قرمز کمتر باشد، اکسیژن رسانی به سلول ها کاهش می یابد و می تواند بر عملکرد ورزشی و چربی سوزی شما تاثیر بگذارد.

منیزیم در عملکرد بسیاری از آنزیم ها و همچنین ATP که منبع اصلی انرژی سلول ها است، نقش اساسی دارد. کمبود منیزیم بر سوخت و ساز بدن تأثیر منفی می گذارد