30
دسامبر

کلروفیل؛ سلاحی سبز برای مقابله با سرطان و بوی بد بدن

برخی مطالعات نشان می دهند که کلروفیل می تواند فواید مختلفی از جمله بهبود شرایط پوست، محافظت در برابر سرطان و کاهش وزن را ارائه کند. از جمله منابع طبیعی کلروفیل می توان به جلبک کلرلا، سبزه گندم و جعفری اشاره کرد.

کلروفیل چیست؟

کلروفیل نقش مهمی در رنگ سبز و سلامت گیاهان ایفا می کند. کلروفیل دارای ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و خواص درمانی نیز است که می تواند به طور بالقوه برای بدن انسان مفید باشد.

شما می توانید کلروفیل را از منابع طبیعی یا از مکمل ها دریافت کنید، اگرچه مکمل ها ممکن است موثرتر باشند. این به دلیل آن است که کلروفیل ممکن است طی روند گوارش به اندازه کافی قابلیت بقا نداشته باشد تا جذب شود.

برای کلروفیل مزایایی از جمله موارد زیر عنوان می شوند:
– تحریک سیستم ایمنی بدن
– سمزدایی خون
– پاکسازی روده ها
– خلاص شدن از شر بوی بد بدن
– افزایش انرژی بدن
– پیشگیری از سرطان

پژوهشگران همچنان در حال بررسی فواید کلروفیل برای سلامتی و تندرستی انسان هستند. در ادامه با برخی از آنها آشنا می شویم.

بهبود شرایط پوست
کلروفیل اثرات مفیدی برای کاهش التهاب و رشد باکتری در زخم های پوستی را نشان داده است.

خون سازی
یک مطالعه در سال ۲۰۰۴ نشان داد که کلروفیل ، تعداد تزریق خون مورد نیاز در افراد مبتلا به تالاسمی، یک اختلال خونی، را کاهش داده است.

سمزدایی و مقابله با سرطان
پژوهشگران به بررسی تاثیر کلروفیل بر سرطان نیز پرداخته اند

مطالعه ای در سال ۲۰۱۸ اثر کلروفیل بر رشد سلول های سرطانی پانکراس را ارزیابی کرد. پژوهشگران دریافتند که مصرف روزانه کلروفیل خوراکی به طور قابل توجهی اندازه تومور را کاهش داده است.

کاهش وزن
مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ در این زمینه انجام شد. نتایج نشان داد افرادی که مکمل حاوی کلروفیل را یک بار در روز مصرف می کردند، نسبت به گروهی که این کار را انجام نمی دادند، کاهش وزن بیشتری داشتند.
پژوهشگران همچنین اشاره داشتند که این مکمل به کاهش سطوح کلسترول مضر کمک کرده است.

دئودورانتی طبیعی
کلروفیل از دهه ۱۹۴۰ برای خنثی کردن بوهای خاص استفاده شده است.
در یکی از جدیدترین مطلالعات روی افراد مبتلا به تری متیل آمینوری (شرایطی که موجب بوی ماهی مانند بدن می شود) نتایج نشان داد که کلروفیلین به میزان قابل توجهی میزان تری متیل آمین ها را کاهش می دهد.