24
ژانویه

سوپرفودها (قسمت دوم)

آلگومد یک سوپرفود است، در مقاله حاضر ما از بین لیست بلند بالایی از مزایا و خواصی که در این سوپر فود است فقط بر روی خواص آن در کنترل و کاهش وزن آن تمرکز کرده ایم.
براساس مطالعات بالینی متعدد (مطالعه ای است که در آن بیماران واقعی تحت بررسی تاثیرات یک ماده قرار می گیرند و بدون تردید در یک مرکز دانشگاهی، پزشکی و بیمارستانی انجام می گیرد). کلرلا ولگاریس (آلگومد) نتایج چشمگیری در رابطه با کاهش وزن از خود نشان داده است و از نظر علمی دو دلیل عمده این اثرات در ذیل بررسی می گردد.
دلیل اول اثر آلگومد در کاهش وزن، مقادیر بالای مواد مغذی آن می باشد. این جلبک حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی جهت ارتقاء سلامت می باشد که می تواند روند رو به رشد بسیاری از بیماری ها را با رفع کمبودهای تغذیه ای سلول ها و بهبود عملکرد آنها، کند و یا معکوس نماید. در افراد دارای اضافه وزن، سوء تغذیه اغلب یکی از عوامل مهم بروز چاقی است که اغلب منجر به میل به استفاده بیش از حد از غذاهای پرکالری می شود و مصرف یک غذای کامل موجب کاهش این اشتهای کاذب می گردد.
دلیل دوم تاثیر مصرف کلرلا جهت کاهش وزن، وجود مقادیر بالایی از گاما لینولنیک اسید (GLA)، یکی از مهمترین اسیدهای چرب که اغلب افراد به دلیل رژیم غذایی نا مناسب دچار کمبود آن هستند، می باشد. این اسید چرب تاثیر بسزایی در عملکرد غدد درون ریز بدن دارد و به تنظیم عملکرد هورمونی و تنظیم فعالیت انسولین در بدن می گردد. برای افراد دارای اضافه وزن که ممکن است عوامل دیگری نیز آنها را در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دهد، تنظیم سوخت و ساز و ترشح انسولین بسیار حیاتی است. اثرات بسیار مفیدی از مصرف آلگومد در افراد مبتلا به دیابت گزارش شده است.
عوامل مفید و موثر در سلامتی دیگری نیز در آلگومد وجود دارد. به دلیل مجود میزان بالای ید در آلگومد ، مصرف آن در افرادی که به اختلالات تیروئید مبتلا هستند، که اغلب با مشکلات کنترل وزن همراه است، بسیار مفید می باشد. علاوه بر این، آلگومد حاوی اسید آمینه فنیل آلانین (یک کاهش دهنده طبیعی اشتها) است که بر کنترل اشتها در مغز تاثیر می گزارد.
آلگومد غنی ترین منبع شناخته شده کلروفیل  است که بیش از ۵ برابر سایر جلبک ها و بیش از ۱۰ برابر گیاهان کلروفیل دارد. کلرلا ولگاریس در جهان هستی و در بین گیاهان بیشترین کلروفیل را با خود دارد. که موجب سم زدایی و پیشگیری از کم خونی می گردد. همچنین آلگومد حاوی یک فاکتور رشد بسیار مفید بنام (فاکتور رشد کلرلا) (CGF) است که موجب ترمیم آسیب های وارده به اجزاء ژنتیکی و افزایش سرعت ترمیم زخم ها می گردد.
اگر تمایل دارید یک غذای کامل و حاوی میزان متعادلی از مواد مغذی را به عنوان مکمل غذایی در کنار فعالیت منظم بدنی استفاده می کنید، آلگومد می تواند بهترین انتخاب شما باشد و شما را در کنترل و رسیدن به وزن ایده آل یاری کند.

قسمت اول این مقاله در اینجا